Stella artois

Stella artois

Als eindproject van zijn studie Communicatie design heeft Tom reekmans ervoor gekozen Stella te rebranden volgens de filosofie van de student. Groter en meer.

Toen Stella afgelopen jaar de nationale flesjes van België veranderde naar de flesjes die overal ter wereld te vinden zijn voelde veel Belgen zich persoonlijk aangevallen. Het befaamde bruine flesje moest plaatsmaken voor het groene flesje met de fel contrasterende rode kleuren op het etiket. Naast de kleur veranderde de test op het logo van 'Leuven' naar 'Belgium' wat de doorsnee Leuvenaar niet al te gelukkig prijsde.

Stella Artois XL flesje - branding - huisstijl

In plaats van de veralgemeende 25 cl drinken we voortaan uit flesjes van 40cl. Ook de blikken hebben een upgrade gekregen tot 40cl. Dit allemaal voor dezelfde prijs voor een beperkte tijd.

Het was de bedoeling dat de flesjes vanuit de andere kant van het Café te herkennen waren niet te verwarren met concurrerende merken. Voor het blikje was het de bedoeling XL letterlijk te nemen. De witruimte van de huidige blikjes opvullen met een makkelijk te herkennen design voor in de rekken van de supermarkt.

Met een Stella Artois XL in de hand kunt ge u geen trotsere Belg voelen.

Stella Artois XL blikje - branding - huisstijl